Magnificii bijuteriilor partea a 2-a

Săptămâna trecută am vorbit despre primii trei dintre magnificii bijuteriilor: Tiffany, Chopard și Cartier. Săptămâna aceasta a venit rândul ultimilor trei: Harry Winston, Bulgari și Swarovski.

Bulgari (Bvlgari)

bulgari

Istoria firmei începe în sânul familiei Bulgari, cu Sotirios. După o serie de frământări politice şi jafuri, Sotirios şi tatăl său s-au mutat din Paramythia pe insula Corfu. Se întâmpla în 1877. Aici, au înfiinţat un atelier de muncă, care a avut un succes rapid. Lucrau în argint – practicau o artă care se transmisese din generaţie în generaţie în familia lor încă din perioada bizantină.

În 1880, Sotirios a plecat din Grecia şi a navigat până în Italia. A fost însoţit de prietenul său, Demetrios Kremos, cu care a deschis un magazin în Napoli. În 1881, nenorocul a lovit din nou. Magazinul a fost jefuit. S-au mutat în Roma – cu 80 de cenţi în buzunar. La început, îşi vindeau produsele prin alţi furnizori, dar după ce şi-au strâns o brumă de bani şi-au deschis propriul magazin. În 1884, Bulgari a rupt colaborarea cu Kremos şi şi-a deschis propriul magazin. Pe Via Sistina numărul 85. Vindea obiecte de argint, antichităţi şi bijuterii recondiţionate. I-a mers bine lui Bulgari şi şi-a tot mutat sediul în spaţii mai largi – în 1894 şi apoi în 1905.

În primii ani ai secolului XX, fiii lui Sotirios, Giorgio şi Constantino, au schimbat direcţia stilistică a firmei. Din anii ’20 până în ’60, s-au concentrat pe producţia de bijuterii care să urmeze moda franceză – de la stilul edwardian la Art Deco şi de la Retro la Modern. Cea de-a treia generaţie Bulgari – Paolo şi Nicola, copiii lui Giorgio şi Anna şi Marina, fetele lui Constantino – au continuat proiectele ambiţioase ale părinţilor lor. Dar au adus şi ei o schimbare: s-a renunţat la moda franceză în favoarea dezvoltării unui stil propriu al companiei.

În 1976, a fost angajat fostul designer de la Tiffany & Co., Donald Claflin, care a adus un succes fulminant firmei. „Cred că bijuteriile voastre sunt anii 1980. Toată lumea încearcă să copieze acest look”, declara Andy Warhol într-un interviu. Volum şi culoare – acestea erau cuvintele care descriau cel mai bine bijuteriile Bulgari, inspirate din cultura indiană, iraniană sau egipteană.

Harry Winston

Harry-Winston-Inc-expensive-jewelry-Brands-2014

Se spune că diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei femei. Şi asta a înţeles a fi adevărat Harry Winston. Povestea Casei Harry Winston începe în anii1930, în New York, când Harry era un tânăr ambiţios, de numai 20 de ani. Succesul rapid l-a determinat să deschidă o a doua afacere, în 1932. Tatăl său era un imigrant ucrainean care deschisese un magazin de bijuterii în Manhattan, în 1890. Îl învăţase pe micul Harry toate secretele meseriei, iar acesta, la rândul lui, părea să aibă un ochi bun pentru pietrele preţioase. Legenda spune că încă de la vârsta de 12 ani, Harry Winston a observat un inel cu smarald aruncat într-o tavă cu chilipiruri pe o tarabă. Ştiind că a găsit o piatră preţioasă adevărată, a cumpărat inelul pentru numai 25 de cenţi şi l-a vândut ulterior pentru 800 de dolari.  

A renunţat la şcoală şi a început să lucreze pentru tatăl său full-time. După moartea tatălui, în 1929, Harry a continuat să administreze afacerea. Cumpăra şi vindea diamante şi avea succes.

Când avea 18 ani a deschis prima sa firmă, The Premier Diamond Company. În numai doi ani, a reuşit să dubleze capitalul de 10.000 de dolari – dar, din nefericire, un angajat a fugit cu banii şi inventarul său. Dar Harry nu s-a lăsat descurajat şi a intrat din nou în joc.

În 1925, Harry a avut prima sa vânzare de mare succes şi a fost observat pentru expertiza sa. Când a cumpărat colecţia unui faimos magnat B. J. „Lucky” Baldwin, a obţinut, printre altele, cel mai mare diamant vândut vreodată la o licitaţie publică din SUA – un diamant de 39 de carate –  dar şi un rubin de 26 de carat, care era unul dintre cele mai mari din lume.

În 1932 a înfiinţat Harry Winston, Inc. şi s-a asigurat că va ajunge una dintre cele mai mari companii din domeniu din lume. În 1935, a plătit 700.000 de dolari pentru faimosul diamant Jonker de 726 de carate. A anunţat apoi că va tăia diamantul în bucăţele mai mici, pentru a le scoate la vânzare. Nimeni nu a crezut că e posibil şi aşa nu a primit nici asigurare pentru diamant. Dar, la sfatul rusului Lazare Kaplan, un specialist în tăiat diamante, a reuşit să taie diamantul în 12 bucăţi. Le-a vândut pentru 2 milioane de dolari – un profit enorm!

Din acel moment, nimeni nu i-a mai pus la îndoială expertiza şi instinctul de fin cunoscător al pietrelor preţioase.

Swarovski

gli_banner1_copy

Compania Swarovski este una din poveştile austriece de succes.

Totul a început în anul 1895 când Daniel Swarovski, un inventator şi vizionar din Boemia s-a mutat în satul Wattens din Austria. El realizează prima invenţie, o maşină de tăiat şi faţetat cristale cu o precizie uimitoare. Cu cei trei fii ai săideschidefabrică de tăiat cristale, experimentând numeroase metode şi tehnici de a obţine cristale.

Această invenţie a revoluţionat lumea modei, Swarovski ajungând fie cel mai mare producător de cristal din lume. Aceste cristale au reuşit aducă o schimbare fundamentală în lumea modei, a bijuteriilor şi mai recent în arhitectură şi design-ul interior.

În zilele noastre companie este deţinută şi condusă de membrii familiei Swarovski. Acesta are o acoperire globală cu aproximativ 23000 de angajaţi, este prezenţa în peste 120 de ţări, cu o cifra de afacere în 2010 de 2,06 miliarde de euro.

Swarovski include două mari afaceri, unul care produce şi vinde elementele vrac pentru industrie , celălat care crează produse finite de design. Cristalele Swarovski au devenit un element esenţial în proiectele internaţionale.

O linie de marca proprie,la care creativiatea se află în centrul atenţiei . Produsele sale fiind comercializate prin mai mult de 2350 puncte de vânzare cu amănuntul în întreagă lume. Cele mai căutate produse fiind bijuteriile, accesoriile, obiectele de decor sau îmbrăcămintea accesorizată cu cristale Swarovski. Societatea “Swarovski Crystal” se mândreşte cu aproape 300.000 de membri din întreagă lume, aceştia fiind dornici de a urmări noile colecţii de cristal. Membrii provin din toate grupele de vârstă şi origine geografică. Printre alte beneficii primesc acces la un buletin informativ trimestrial şi acces la ediţiile speciale.

În anul 1995 în localitatea Wattens s-a deschis muzeul de cristale, care este considerat o celebrare a universului Swarovski.

Source: historia.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Conținutul este protejat - simoshop.ro